Vlaardingen Partners

Data Dashboard 2025

Branding en positionering

Beleven

Wonen

Werken & leren

Infopunt Vlaardingen

Marketing- en communicatieplan


Marketing- en communicatieplan downloaden
Bijgewerkt op: 6 januari 2025

Branding en positionering

Imagoverbetering, stadsstijl, toeristische producten en PR

Door het positioneren van Vlaardingen als aantrekkelijke stad om te wonen, te ondernemen, te bezoeken en te studeren, verbeteren wij het imago van onze stad. Door de stadsstijl ‘Kom Vlaardingen Doen‘ te koppelen bij on-brand evenementen, toeristische producten en PR-berichten sturen we op herkenbaarheid van onze stad en citymarketing. De herkenbare stijl en slogan blijven hangen gekoppeld aan de positieve ervaring of berichtgeving.

Unieke bezoekers online

57248 / 20000

Pagina weergaves online

111808 / 150000

Statistieken online
Bijgewerkt op: 6 januari 2025
Nieuwe volgers socials

1987 / 1500

Volgers per platform
Bijgewerkt op: 6 januari 2025
Overige doelen:
  • ✅ Periodieke nieuwsbrief naar ondernemers en geïnteresseerden
  • ✅ Organisatie ‘influencerdag’

Beleven

In Vlaardingen is altijd wat te doen

Er wordt in weinig steden zo veel georganiseerd als in onze stad. Daarom is het zaak om dit met trots uit te dragen. Dat doen wij samen met onze partners. Samen zetten we Vlaardingen op de kaart als toffe stad om te bezoeken en te verblijven.

DOEN Magazine

1 / 2 edities uitgegeven

Doelen voor beleven:
  • ✅ Ondersteuning van on-brand stadsevenementen
  • ✅ Aanbod arrangementen in de stad compleet
  • ❌ Organisatie seizoenstart recreatieve partners
  • ✅ Toevoegen beleving in en om de Oude Haven

Wonen

In Vlaardingen wil je graag wonen

Dat willen we laten zien aan mensen die erover nadenken naar Vlaardingen te verhuizen, maar ook aan de mensen die al in Vlaardingen wonen.

Doelen voor wonen:
  • ✅ Nieuwe landingspagina wonen op vlaardingendoen.nl
  • ✅ Aanwezigheid op woonbeurs Vlaardingen
  • ❌ Aanwezigheid op woonbeurs Rotterdam

Werken & leren

Ondernemen en Vlaardingen MBO Stad

Vlaardingen kent een rijke verscheidenheid aan bedrijven waar voor iedereen passend werk te vinden is. De bijzondere bedrijven geven wij een positie in ons verhaal om het werken in Vlaardingen onder de aandacht te brengen. Ook de opleidingen in Vlaardingen krijgen een positie in ons verhaal. Hierbij haken we wanneer gewenst aan bij ‘Vlaardingen MBO-stad’, maar onderzoeken we ook waar we de jeugd al eerder kunnen raken met ons verhaal.

Spotlight: Mini documentaires

3 / 4 documentaires uitgebracht

Cadeaubon

€ 3340 / 25000 uitgegeven

Cadeaubon details
Totale aantal verkochte cadeaubonnen 20256
Totale aantal uitgegeven cadeaubonnen 2025153
Totale waarde verkochte cadeaubonnen 2025€ 130 ,-
Totale waarde uitgegeven cadeaubonnen 2025€ 3340 ,-
Bijgewerkt tot en met donderdag 16 januari 2025.
Bijeenkomsten voor jonge ondernemers

2 / 2 bijeenkomsten georganiseerd

Infopunt Vlaardingen

Het infopunt als centrale hub

Het Infopunt is de centrale plek waar bezoekers, bewoners, ondernemers en studenten terecht kunnen om informatie in te winnen. Voor elk type bezoeker bieden wij waar mogelijk de gewenste informatie en service.

Bezoekers Infopunt Vlaardingen

9601 / 10000

Bezoekers Infopunt per maand